+420 775 850 036 PEKASS +420 602 188 123 LUKROM
< Zpět na aktuality
07/18/2016

Spojení příjemného s užitečným

Spojení příjemného s užitečným

Když spojíte dvě věci, které jsou něčím unikátní, vyjde Vám dohromady něco výjimečného.

A přesně to se nám v Pekassu povedlo. Spojili jsme unikátní traktor JCB Fastrac 4220 4WS a tažený postřikovač Horsch Leeb 5LT. A čím že jsou oba stroje vyjimečné? Fastrac, poháněný 6-válcovým SISU Turbomotorem o výkonu 217 koní, s dvourozsáhlou plynulou převodovkou dovolující rychlost až 60 km/h a především - řízení obou plně hydropneumaticky odpružených náprav s pěti režimy zatáčení, ze kterých nás v tuto chvíli zajímá především režim držení stopy. A proč? Právě proto, že postřikovač Horsch Leeb 5 LT také disponuje režimem držení stopy. Představte si tedy soupravu, kdy druhá náprava traktoru kopíruje stopu první nápravy, a ve stejné stopě následuje i třetí náprava postřikovače!

Horsch Leeb 5 LT, čili varianta s hlavní nádrží na postřikovou jíchu o objemu 5 000 litrů aplikuje v konfiguraci: ramena 30 m s možností složení na 24 m, systémem CCS Pro, což je systém kontinuálního a plně automatického vnitřního čištění. O to se stará pomocné membránové čerpadlo, které doplňuje hlavní odstředivé postřikové čerpadlo. O automatické navádění ramen se stará systém BoomControl Pro - nezávislé klonění obou křídel (navádění pomocí 4 ultrazvukových senzorů). Přepínání mezi jednotlivými tryskami probíhá plně automaticky v závislosti na zvolené dávce a aktuální rychlosti jízdy s postřikovačem. Trysky jsou v provedení multiselect 2-1, což je varianta 2 trysky každých 25 cm. Toto všechno zaštiťuje terminál Touch 800, který si přímo na míru vyvíjí Horsch Leeb sám pro své postřikovače. Je tak docíleno toho, že software je bez kompromisu odladěn veškerým postřikovým činnostem. Navigace a automatické spínání sekcí je pak naprostý standard.

Nejvíce tato výjimečná kombinace vynikne při otáčení na souvrati, neboť asi každý z nás velmi dobře zná široká a prázdná místa tam, kde široká zadní kola traktoru rozšíří vyjeté koleje díky menšímu poloměru otáčení než kola přední, a celé to dorazí postřikovač, který má opět ještě o něco menší poloměr než zadní kola traktoru. A právě tuto slabinu naše souprava naprosto eliminuje! Když k tomu připojíte výhody, jako je maximální pohodlí obsluhy díky unikátnímu systému odpružení a GPS-Ready řízení, zvýšení produktivity práce díky rychlejším přejezdům mezi jednotlivými poli a možnost agregace přídavných nádrží do předních ramen či na plošinu za kabinou traktoru, vznikne naprosto fantastická kombinace přinášející jen a jen výhody.

Soupravu můžete vidět a vyzkoušet v průběhu celé letošní sezóny, neváhejte a kontaktujte nás!

  • Ing. Josef Vysoký | produktový manažer JCB
  • Bc. Michal Anton | produktový manažer HORSCH LEEB