+420 775 850 036 PEKASS +420 602 188 123 LUKROM
< Zpět na aktuality
05/09/2018

Motory JCB připraveny pro plnění emisních norem EU Stage V

Motory JCB připraveny pro plnění emisních norem EU Stage V

JCB Power System představil nový motor, který bude používat novou technologii spočívající v kombinaci katalyzátoru (DOC), integrovaného filtru pevných částic (DPF) a selektivní katalytické redukce (SCR) tak, aby motor splňoval předpisy EU normy V.

Tyto nové standardy (normy) vstoupí v platnost počínaje začátkem ledna 2019, a to pro motory o výkonu do 56 kW (76 HP) a nad 130 kW (175 HP). Tato nová norma nejenže vyžaduje další snižování částic, ale také rozšiřuje předpisy tak, aby zahrnovala mnohem širší řadu výkonností motorů. Stupeň V navíc zahrnuje další typy paliv, jako je zemní plyn a statická zařízení (generátory). JCB Power System má velice silnou pozici a vyvíjí vysoce účinné spalovací technologie v rámci svých vlastních motorových řad. Všechny motory Stage V jsou navrženy tak, aby se vešly pod stávající kapoty motorů, nevyžadují proto žádné dodatečné úpravy.

"Motory JCB mají nízké emise, vysokou účinnost spalování vyvinutou pro normu IIIB a Tier 4", řekl Alan Tolley, který je ředitelem skupiny JCB pro divizi zabývající se výrobou a vývojem motorů. "Znamená to, že jsme začali vyvíjet motory plnicí normu Stage V z velmi dobré pozice. Spalování s nízkým obsahem částic, oxidační katalyzátor, filtr a integrovaný systém řízení motoru a regenerace tvoří plně integrovaný a celistvý systém. Ten je navíc velmi spolehlivý, vysoce efektivní a pro zákazníka téměř neviditelný. Při provozu pak tyto motory nevyžadují žádný zásah obsluhy, nebo dodatečnou servisní péči."

Pro motory výkonové řady 81 - 128 kW (108 - 174 HP) bude tato nová norma platit počínaje lednem 2020. JCB navíc zahájí výrobu čtyřválcového motoru ve verzi o objemu 3 litry (motor ponese název JCB 430). Ten pak doplní stávající řadu motorů o objemu 4,4 l, 4,8 l a 7,2 l. Tento malý třílitrový motor o výkonu 75 HP bude určen především pro kompaktní teleskopické manipulátory. Velikou výhodou tohoto motoru je, že nebude vyžadovat přidání technologie AdBlue, bude úspornější o 8 % a lehčí o 30 % v porovnání s motorem JCB o objemu 4,4 litru.

  • Bc. Michal Anton | produktový manažer JCB, PEKASS a.s.