+420 775 850 036 PEKASS +420 602 188 123 LUKROM
< Zpět na aktuality
06/04/2021

S kloubákem na recyklace

Kloubový nakladač s teleskopickým ramenem JCB TM 320

Kromexim a.s. Kroměříž je známou společností zabývající se mnoha obory podnikání, a to od prodeje osobních automobilů, přes prodej vysokozdvižných vozíků, až k recyklaci papíru. Její sídlo je v Kroměříži v těsné blízkosti střediska společnosti LUKROM, která se zabývá prodejem zemědělské techniky. Není proto náhodou, že výběr nakladače na linku recyklace papíru padl na značku JCB. Důvodem rozhodnutí byla velmi blízká dostupnost servisu a dlouhodobá spolupráce obou společností.

Na konci května letošního roku si Kromexim převzal nový kloubový nakladač JCB TM320 s normou Stage V. Od nového nakladače očekává větší výkon při nakládce, a tím i úsporu provozních nákladů. Děkujeme za projevenou důvěru a pevně věříme, že jim nový nakladač JCB TM320 bude dobře sloužit.

Inovovaný kloubový nakladač s teleskopickým ramenem JCB TM320 (tzv. TELEMASTER)

" Výška zdvihu: 5,2 m, zvedací kapacita v zalomené poloze 3 200 kg.
" Středový kloub stroje s vertikálním výkyvem = kopírování terénu všemi 4 koly.
" Malý poloměr otáčení.
" Možnost stranového posunu ramene výložníku otáčením volantu.
" Centrálně umístěná kabina = výborná viditelnost do všech stran.
" Šířka 2 350 mm, výška 2 703 mm, provozní hmotnost cca 8 160 kg.

Jak už je u společnosti JCB zvykem, při přechodu na přísnější evropskou legislativu dle Stage V, nezůstalo jen u snižovaní oxidu uhličitého a pevných částic výfukových plynů, ale byl proveden i celkový facelift stroje, včetně inovace jeho klíčových prvků. Ke splnění emisních předpisů Stage V pro vznětové motory bylo potřeba kompletně "překopat" systém pro ošetření výfukových plynů. Ten je nyní velmi podobný systému, který společnost JCB používá u teleskopických manipulátorů LOADALL. Ošetření výfukových plynů tak zajišťuje nový kompaktní systém, který se skládá z nádoby oxidačního katalyzátoru, potrubí se směšovačem AdBlue/DEF a použitím JCB technologie regulace pevných částic ve filtru (SCRF). Nově byl odstraněn EGR ventil a složitější VGT turbodmychadlo bylo nahrazeno jednoduchým turbem s elektronicky ovládaným obtokovým ventilem výfukových plynů (WASTEGATE).

Pohonnou jednotku tvoří motor vlastní výroby JCB DieselMAX naladěn na výkon 97 kW (130 koní). Velkou změnou oproti předcházejícímu modelu je nová inteligentní JCB Powershift převodovka s osmi rychlostními stupni. Převodové stupně lze volit manuálně nebo v automatickém režimu (od 5. do 8. stupně). Pro maximální trakci ve vyšších rychlostech je převodovka vybavena zámkem hydrodynamického měniče na 5. až 8. rychlostním stupni. Maximální pojezdová rychlost je 40 km/h. Standardní výbavou stroje je nyní i samosvorný diferenciál (LSD) na obou nápravách. Velkou a nepřehlédnutelnou změnou je však nová kabina. Ta má oproti staršímu modelu nový design, lepší viditelnost z místa obsluhy a zcela nový interiér s ergonomií ovládacích prvků. Tady opět společnost JCB potvrdila svoji filozofii jednotné ergonomie ovládacích prvků napříč celým portfoliem vyráběných strojů.

  • Petr Sedláček | vedoucí projektu JCB, LUKROM spol. s r.o.